Helgen

Hej på er alla 2 som läser min blogg ibland! :P

Det blev aldrig nåt liseberg för min del i helgen. Mitt sällskap åkte dit på söndagen istället och då kunde ju inte jag eftersom det var Goldendag! Goldendagen var rolig. Flaxen testade på ett vilstpår med strålande resultat. Viltspår är alltså när man droppar blod och i slutet på spåret finns en rådjursklöv och det är DEN som hunden ska hitta. Syftet är ju att man ska kunna använda hunden vid eftersök på skadat vilt. Hursomhelst, Flaxen var sååå stolt när hon fick bära runt på klöven! Önskar jag hade nåt kort på det, men det är svårt att själv ta kort när man är förare... Gubben som höll i viltspåret sa att hon verkar lovande, det är ju kul! För viltspår, det vill vi träna så småningom!!

Vi gjorde även en exteriörbedömning, alltså som på utställning fast utan placering. Bara enskild bedömning. Så här sa domaren om Flaxen:


"Välskuret huvud med bra stop. Fint uttryck och bra pigment. Mycket bra hals. Bra vinklar fram och bak. Rör sig med härligt flyt! Bra tassar. Bra visad."



Så vi vart helnöjda med den kritiken! :D


Jag har pratat med en Goldenuppfödare i närheten, vi ska få komma hem tille henne och få Flaxen klippt inför utställningen i helgen. Så det blir kanon tror jag!

På torsdag blir det Ullared med Ramona. Fredag blir det hoppning med hästarna. Ikväll blir det ringträning med Flaxen!


Fullt upp!


/ T

Kommentarer
Postat av: karin

va synd att de inte blev ngt liseberg. men himla skoj att de gick så bra med flaxen i söndags:) roligt:) avundsjuk på dig för att du ska till ullared. vill med dit. men får bli lite senare i höst som jag åker dit. hoppas du hittar massa skoj saker:D

2009-09-10 @ 21:07:23
URL: http://ksaarinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0