Bra dag!

Idag fick jag lov att rida själv, för Ramona skulle in till stan. Jag var så inställd på att rida i skogen, så sagt o gjort. Jag vågade mig på att ta ut Otto - ENSAM - i skogen. Det fick bära eller brista. Nån gång måste han ju lära sig att vara utan sina hästkompisar. Tro det eller ej, men han skötte sig jättebra! Visst var han spänd och låg på hårt på bettet, men han lydde mig! Han blev bara ordentligt rädd en gång. Jag red bara en liten runda, sen slutade jag medan det fortfarande gick bra, så han har positva "tankar" om det till nästa gång. Det var kul!

På vägen hem från stallet såg jag en KUNGSÖRN!!! Den satt ca 1 meter från vägen, ute på en åker. Helt stilla satt den och verkligen tittade på mig. Sen lyfte den med två magnifika, kraftiga vingslag och seglade iväg... Det var mäktigt!










/ T



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0