Fullt upp!

Hela veckan har det gått i ett. Haft x antal prov, segt som 17! Orkar inte plugga mer nu, så jäkla tråkigt! I fredags var jag en snabbis i stallet innan Mats kom och hämtade mig runt 12-tiden. Då åkte vi till Örebro (!) för Mats bror skulle köpa en bil där... Vi var väl framme vid 18-19 tiden och glodde på bilen och provkörde och så där.. Sen var det bara o åka de 50 milen hem igen. Så det blev en resa på ca 100 mil fram och tillbaka, bara sisådär över dagen liksom.. Trevligt, oerhört...

När vi började närma oss hemma såg det ut så här:

 Fint va?


I lördags var det upp tidigt, (va ju skönt efter att man kom hem kl 2 på natten) och åkte till flygklubben. Det var städdag där så det va bara o kavla upp ärmarna och sätta igång. Det var ganska kul faktiskt. hjälpte Baj att fälla massa träd med motorsågen, städade hela Moth-hangaren osv...  Var färdiga runt 16-tiden, då åkte Mats och jag i våra vackra arbetarkläder till en Kinarestaurang och käkade lite.. Sen åkte han och jobbade och jag åkte hem och tog en välbehövlig dusch, bytte sängkläder och såg på sagan om ringen, den första... Eller det blev väl halva filmen, sen var jag så trött så jag gick o la mig.. :) Mats kom vid 00.30 och sen var det upp tidigt idag igen... Kl 9 skulle vi va på flygklubben i Varberg för en övning med FFK, FriviliigaFlygKåren, och Sjöräddningssällskapet. Vi skulle plaskai vattnet med överlevnadsdräkter och sen skulle helikoptern komma med ytbärgare och vinscha upp oss. Jag var med som reserv och hoppades att nån av de tio som var anmälda inte skulle komma.. Men tji fick jag, alla 10 kom tyvärr.... Men jag fick i alla fall hänga med ut på sjöräddningsbåten, och till nästa övning står jag först på listan :)

































Det var en  helt okej övning faktiskt ;) När jag kom hem var jag sååå trött så jag somnade och sov raklång i sängen i två timmar...


/ T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0