Väntar och väntar

Det är det tråkigaste och värsta jag vet - att VÄNTA!! Jag blir så fruktansvärt irriterad av att vänta hela, hela tiden! Fy fasen alltså!

Men om vi bortser från det så kan jag väl berätta lite om vad som hänt o så där.. Förutom att jag har väntat vill säga! I onsdags red jag tillsammans med Ramona, vi hoppade. Det gick huuuur bra som helst! Vi hade byggt om hinder på diagonalen så man hoppade som i en 8, alltså övade vi på att få rätt galopp o så där. Blev väl en ca 90 cm - 1 m i slutet, och hästarna tyckte det var jääättekul! det får vi göra om snart igen :D

Förra helgen var Mats och jag ute på Kullen, det var skönt. Flaxen var givetvis med, hon simmade för första gången :D Stolt matte sitter här, hihi.  Sen åt vi kulglass i Mölles hamn i kvällssolen innan vi åkte hem.

Igårkväll var vi på valpkurs. Flaxen kändes lite okoncentrerad under första övningen, men sen släppte det och hon var jätteduktig! Det var en ny liten valp med idag, en liten labbe på 10 veckor. Så alla hundarna "stördes" av nykomlingen och ville fam och hälsa osv. Men det gick finfint! Flaxen var jätteduktig! Vi tränade mycket på kontaktövningar, zick-zack, sitta/ligga kvar och inkallning. Flaxen var vääldigt trött sen, somande så fort vi kom hem, och sov ända tills 10.50 imorse. Det var iof jag som vaknade då och hon vaknade när jag gick upp :P Liten morgontrött krabat, men det gör inte mig nåt, haha...


Där badade vi, fint va?



Flaxen på väg ut



Raggig??



Bra kamouflage bland stenarna... hihi


Härlig utsikt ner mot Mölle hamn


På väg hem ner för Hallandsåsen


/ T

Kommentarer
Postat av: karin

Vi ska hälsa på en kompis, sen hälsa på min mormor å morfar, sen vidare till ullared och sedan komma och hälsa på dig:) och sen ner mot skåne:) vi tar oss gärna en tur om de går med hästarna=) hade vart himla skoj:D kanske kan hoppa ngt terränghinder då med?=D

2009-07-06 @ 23:16:54
URL: http://ksaarinen.blogg.se/
Postat av: Therese

Vet du vilken dag ni kommer hit? Får se hur det blir med terränghindrena, just nu går det hästar på bete där, haha... Men dom kanske har flyttat på sig till dess :D Ring mig nån gång, om inte jag hinner ringa först.

2009-07-07 @ 12:48:45
URL: http://tirreterre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0