Fullt upp i helgen!

Jag jobbade hela förra veckan fram till och med torsdagkväll. Fredagmorgon var det dags att ta sig till Varberg för att vara funktionär på Wings&Wheels. Mats flög upp med Tigern och jag åkte med Johnnys tant i deras gamla veteranbil, en Triumph Spitfire - jättesöt :) Lite jobbigt o åka nercabbat bara, håret åker åt alla håll.... :S  Väl framme i Varberg så fick jag min vackra funktionärsoverall och påbörjade mitt vaktpass med Mats. Det var faktiskt väldans kul att vara funktionär, plus att vi fick äta hur mycket mat vi ville, allt var gratis :D Mumsigt värre!!



Jag i min vackra skrud, sitter o vaktar funktionärsparkeringen :P


Love It!!




En Dreidekker från 1:a världskriget visade upp sig...



Vi var hemma ganska sent på fredagskvällen. Då var det dags att fara till stallet och mocka o fixa hö till hästarna, sen hem, duscha och packa för färden ner till Falsterbo Horseshow. Vi kom iväg från Halmstad ca 23.00 efter tankning och pengauttag osv. Väl nere i Falsterbo skulle vi leta upp Karin och Tove, vilket inte var det enklaste. Vi kom ju ner mitt i natten, o samma natt var det den populära Ryttarfesten på strandbaren, så det var knökat med bilar och onyktert folk så vägen var avstängd. Vi fick köra bakvägen och det hela slutade med att vi stannade på funktionärsparkeringen och sov där. Det var ganska smart, slapp ju betala parkeringsavgift plus att det var väääldigt nära till själva tävlingsplatsen.

Flaxen var självklart med :) Hon var jätteduktig. Pigg o glad när vi sprang runt bland alla tält, och sov när vi satt och tittade på tävlingarna. Himla duktig hund! Fast nu är hon allt lite seg, ligger och sover under min säng :)

Briar var där för sista gången och tackade för sig. Det var himlans sorgligt!! Alla hans hästskötare genom tiderna hade samlats för att ta farväl av den stora hingsten, även hans uppfödare var där såklart. Briar fick priser och en stor pokal samt ett segertäcke där det var broderat alla städer han hade vunnit i, alla mästerskap, allting... Det fick knappt plats....



Tobbe Larsson med sin Frieser


Bugar


Spansk skritt



Höjdhoppstävlingen på lördagkvällen. Höjd = 2 meter.......


Jösses vad dom tog i!!! Skitkul att titta på! Men JÖSSES vad högt det var!



Underbara Briar!!!!!



...med segertäcket och rosetten en sista gång....



/ T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0